Информация об исполнителе
Marcus C Maichel и Jan Mueller встретились случайно, в 1989 когда у Маркуса были технические проблемы с его компьютером и кто-то предложил Jan'у помочь ему. Они встретились и решили соединить их таланты и оборудование для записи. Они работали на разных проектах до рождения X-Dream в 1991. Первую свою запись они сделали на гамбурском лэйбле Tunnel Records которая имела несколько техно-направленность и предшествовала началу их интереса к трансу. Под разными псевдонимами XME, Moondust, The Pollinator, Organic Noise, C.O.P., они выпустили 13 синглов и два альбома с Tunnel Records.
Их теперешнее направление на психоделик было определено после того, как они попали на первую из Waldheimparties в Гамбурге и были глубоко вовлечены в транс андреграунд. После выхода 12минутного "Panic in Paradise" на TIP Records X-Dream заинтересовали лейбл Blueroom и их собственный и уникальный стиль "space techno" вызвал всеобщее внимание восхитительным треком "Frog" 12'' и CD-сингл с необычным семплом, записанным в пустыне Мексики, в сумасшедший сезон пейота. Трек временами открывал детскую натуру команды, как сказал Маркус: "Когда Ян и я сидим в студии, то иногда я чувствую, что мы подобны детям. Я думаю, когда ты хочешь создать что-то новое, ты играешь с аппаратурой как ребенок, может поэтому наша музыка такая".
Они стали известными как группа на пати, которая имеющая значение глобального масштаба, рассеивая свои звуковые семена по всей Европе, Южной Африке, Японии, США, Израилю и Южной Америки в течении 1997-2000 гг.
В период их не активного творчества на фронте записи, были реализованы два сингла "Brain Forest/Stop" и "Radiohead" и так до дебютного альбома "Radio" который был выпущен в марте 1998. Это плодотворный и грандиозный альбом образцового технологического транса включающий мощную фронтальную атаку трека "Electro Magnetic", легкое биение трека "Radiohead", классического трека "Frog" и пульсирующий трек "Telegram".
Как заметил Маркус, альбом показал их техно-корни:
"В последние два года транс не развивался быстро. Звук толстеет и аранжировка становится профессиональней, но как-то не слишком быстро это происходит. Я думаю влияние техно возвращается, что не плохо в принципе. Это делает немного интереснее композицию, но это не всегда сходится с Гоа формулой, которая хороша, но надоедает, когда ты слушаешь ее по двадцать раз за ночь. Я представляю будущие треки, они будут с приглушенной мелодией и сколько я не слушаю последние релизы, я замечаю, что басовая линия звучит намного громче. Людям нравится этот бас."
Marcus и Jan, также известны как производственная команда Rough и Rush, создающая саундтреки для андерграунда и они не причисляют себя только к X-Dream, они замешаны в работе с Noosphere, The Delta, также хорошо как и большинство подобных им участников - Simon Posford и Tim Schuldt.
X-Dream are Marcus Christopher Maichel (born May 1968) and Jan Müller (born February 1970); they are also known as Rough and Rush. They are some of the cult hit producers of psychedelic trance music and hail from Hamburg, Germany.
The latest X-Dream album, We Interface, includes vocals from American singer Ariel Electron.
Muller was educated as a sound engineer. Maichel was a musician familiar with techno and reggae, and was already making electronic music in 1986. In 1989 the pair first met when Marcus was having problems with his PC and someone sent Jan to help fix it. That same year they teamed up to work on a session together. Their first work concentrated on a sound similar to techno with some hip hop elements which got some material released on Tunnel Records.
During the early 1990s they were first introduced to the trance scene in Hamburg and decided to switch their music to this genre. From 1993 they began releasing several singles on the Hamburg label Tunnel Records, as X-Dream and under many aliases, such as The Pollinator. Two albums followed on Tunnel Records, Trip To Trancesylvania and We Created Our Own Happiness, which were much closer to the original formula of psychedelic trance, although featuring the unmistakable "trippy" early X-Dream sound.
In October 1996 X-Dream reached an agreement with the new UK trance label Blue Room Released. Working with Blue Room, they released the famous single "The Frog" (featuring authentic frog sound samples from Mexico) and contributed the track "No" on the Trip Through Sound compilation.
In 1997 both started experimenting with side projects, Marcus' The Delta project released the single "As A Child I Could Walk On The Ceiling", which became widely played by many top trance DJs including Mark Allen. Jan began Children of Paradise, also releasing on Blue Room. They also remixed several tracks for other artists including Koxbox and the Saafi Brothers.
In 1998 they released their most celebrated album Radio and two new singles, "Brain Forest" and "Radiohead". Instead of complex melodies familiar in prior Goa trance releases the Radio album featured a more industrial, darker, feel where the melody would become apparent only after several listens. In their review of the album ElectronicMusic.com described the track "Electromagnetic" as a "robotic orgasm sequence". The basslines were also harder in many of the tracks, making the music very danceable.
The trend set by "Radio" continued with the Irritant release on the Global Trance Network label in 2002, solidifying the X-Dream sound as a more electro/techno sound, and sold out all the copies within only a few days of the first printing.
The latest X-Dream album, We Interface, includes vocals from Tennessee (Band) singer Ariel Electron. The lyrics are actually her poetry, written ahead of the album. The lyrics deal with subjects such as technology, censorship, cyberspace, cloning and robotics. Currently Ariel awaits the debut release of her new collaborative band KORE KOSMOU. KORE KOSMOU is a creative band in collaboration with an international collective of musicians . The core of KORE KOSMOU are Holeg Spies, Thierry Gotti & Ariel Electron, with special Jon Klein - Siouxsie & The Banshees / Specimen, East Bay Ray - Dead Kennedys, Patrick Savage - Royal London SymphonyThe album has a very much industrial sound and is in some ways similar to the work of Kraftwerk.
Actually
Since 2006 Marcus has been concentrating on side projects The Delta, Desonanz & Ministry of Primitive Arts with a new fresh style reminiscent of industrial Detroit techno.
User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License and may also be available under the GNU FDL.
Их теперешнее направление на психоделик было определено после того, как они попали на первую из Waldheimparties в Гамбурге и были глубоко вовлечены в транс андреграунд. После выхода 12минутного "Panic in Paradise" на TIP Records X-Dream заинтересовали лейбл Blueroom и их собственный и уникальный стиль "space techno" вызвал всеобщее внимание восхитительным треком "Frog" 12'' и CD-сингл с необычным семплом, записанным в пустыне Мексики, в сумасшедший сезон пейота. Трек временами открывал детскую натуру команды, как сказал Маркус: "Когда Ян и я сидим в студии, то иногда я чувствую, что мы подобны детям. Я думаю, когда ты хочешь создать что-то новое, ты играешь с аппаратурой как ребенок, может поэтому наша музыка такая".
Они стали известными как группа на пати, которая имеющая значение глобального масштаба, рассеивая свои звуковые семена по всей Европе, Южной Африке, Японии, США, Израилю и Южной Америки в течении 1997-2000 гг.
В период их не активного творчества на фронте записи, были реализованы два сингла "Brain Forest/Stop" и "Radiohead" и так до дебютного альбома "Radio" который был выпущен в марте 1998. Это плодотворный и грандиозный альбом образцового технологического транса включающий мощную фронтальную атаку трека "Electro Magnetic", легкое биение трека "Radiohead", классического трека "Frog" и пульсирующий трек "Telegram".
Как заметил Маркус, альбом показал их техно-корни:
"В последние два года транс не развивался быстро. Звук толстеет и аранжировка становится профессиональней, но как-то не слишком быстро это происходит. Я думаю влияние техно возвращается, что не плохо в принципе. Это делает немного интереснее композицию, но это не всегда сходится с Гоа формулой, которая хороша, но надоедает, когда ты слушаешь ее по двадцать раз за ночь. Я представляю будущие треки, они будут с приглушенной мелодией и сколько я не слушаю последние релизы, я замечаю, что басовая линия звучит намного громче. Людям нравится этот бас."
Marcus и Jan, также известны как производственная команда Rough и Rush, создающая саундтреки для андерграунда и они не причисляют себя только к X-Dream, они замешаны в работе с Noosphere, The Delta, также хорошо как и большинство подобных им участников - Simon Posford и Tim Schuldt.
X-Dream are Marcus Christopher Maichel (born May 1968) and Jan Müller (born February 1970); they are also known as Rough and Rush. They are some of the cult hit producers of psychedelic trance music and hail from Hamburg, Germany.
The latest X-Dream album, We Interface, includes vocals from American singer Ariel Electron.
Muller was educated as a sound engineer. Maichel was a musician familiar with techno and reggae, and was already making electronic music in 1986. In 1989 the pair first met when Marcus was having problems with his PC and someone sent Jan to help fix it. That same year they teamed up to work on a session together. Their first work concentrated on a sound similar to techno with some hip hop elements which got some material released on Tunnel Records.
During the early 1990s they were first introduced to the trance scene in Hamburg and decided to switch their music to this genre. From 1993 they began releasing several singles on the Hamburg label Tunnel Records, as X-Dream and under many aliases, such as The Pollinator. Two albums followed on Tunnel Records, Trip To Trancesylvania and We Created Our Own Happiness, which were much closer to the original formula of psychedelic trance, although featuring the unmistakable "trippy" early X-Dream sound.
In October 1996 X-Dream reached an agreement with the new UK trance label Blue Room Released. Working with Blue Room, they released the famous single "The Frog" (featuring authentic frog sound samples from Mexico) and contributed the track "No" on the Trip Through Sound compilation.
In 1997 both started experimenting with side projects, Marcus' The Delta project released the single "As A Child I Could Walk On The Ceiling", which became widely played by many top trance DJs including Mark Allen. Jan began Children of Paradise, also releasing on Blue Room. They also remixed several tracks for other artists including Koxbox and the Saafi Brothers.
In 1998 they released their most celebrated album Radio and two new singles, "Brain Forest" and "Radiohead". Instead of complex melodies familiar in prior Goa trance releases the Radio album featured a more industrial, darker, feel where the melody would become apparent only after several listens. In their review of the album ElectronicMusic.com described the track "Electromagnetic" as a "robotic orgasm sequence". The basslines were also harder in many of the tracks, making the music very danceable.
The trend set by "Radio" continued with the Irritant release on the Global Trance Network label in 2002, solidifying the X-Dream sound as a more electro/techno sound, and sold out all the copies within only a few days of the first printing.
The latest X-Dream album, We Interface, includes vocals from Tennessee (Band) singer Ariel Electron. The lyrics are actually her poetry, written ahead of the album. The lyrics deal with subjects such as technology, censorship, cyberspace, cloning and robotics. Currently Ariel awaits the debut release of her new collaborative band KORE KOSMOU. KORE KOSMOU is a creative band in collaboration with an international collective of musicians . The core of KORE KOSMOU are Holeg Spies, Thierry Gotti & Ariel Electron, with special Jon Klein - Siouxsie & The Banshees / Specimen, East Bay Ray - Dead Kennedys, Patrick Savage - Royal London SymphonyThe album has a very much industrial sound and is in some ways similar to the work of Kraftwerk.
Actually
Since 2006 Marcus has been concentrating on side projects The Delta, Desonanz & Ministry of Primitive Arts with a new fresh style reminiscent of industrial Detroit techno.
User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License and may also be available under the GNU FDL.
показывать / спрятать больше