Ken Hensley's last record before he passed away in November 2020 at age 75 and it is a strange one. He tried to put the poems of Vladimir Emelin (a Russian fan) into music. The music was created while in lockdown from the texts of a non-English speaker, so the process was complicated and adventurous.
Ken on lead vocals, guitars, keyboards, piano and hammond organ with producer Tommy Lopez adding drums, keyboards, strings and percussion where needed.
Hensley will be remembered for better albums, solo, with Uriah Heep or Blackfoot. His voice is still strong and surely he can handle the hammond like no one else, but both the material as well as the circumstances make this a forced and stiff effort. The songs are slow paced and nearly each of them an attempt to create another heavy rock hymn. It may have been more chilling to produce the album than it is to listen.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Последняя запись Кена Хенсли перед его смертью в ноябре 2020 года в возрасте 75 лет, и это очень странно. Он пытался вложить в музыку стихи Владимира Емелина (российского фаната). Музыка создавалась в условиях изоляции от текстов человека, не говорящего по-английски, поэтому процесс был сложным и авантюрным.
Кен играет ведущий вокал, гитары, клавишные, фортепиано и хаммонд, а продюсер Томми Лопес добавляет барабаны, клавишные, струнные и перкуссию там, где это необходимо.
Хенсли запомнят лучшими сольными альбомами с Uriah Heep или Blackfoot. Его голос по-прежнему силен, и он, несомненно, может обращаться с хаммондом, как никто другой, но как материал, так и обстоятельства делают это усилие вынужденным и жестким. Песни медленные, и почти каждая из них - попытка создать еще один тяжелый рок-гимн. Возможно, продюсировать альбом было более пугающе, чем слушать.