Меню
|
|
Friends
|
|
|
Детали релиза : Ikue Mori - Labyrinth (2001) [FLAC (tracks + .cue)] | Album | Ikue Mori - Labyrinth (2001) [FLAC (tracks + .cue)] |
Хэш релиза | fd7703eca9acb5a457fb70cbdfce24e594e330fb |
Картинки | |
Исполнители | |
Теги (жанры) | |
Описание/Треклист | Artist: Ikue Mori Album: Labyrinth Label: Tzadik (Composer)Released: 2001 Genre: Electronic, Abstract, Experimental Country: Japan Duration: 00:46:33 Tracklisting:01 - The Gaze Of Basilisk [04:57]02 - Quetzalcoatl #1 [02:23]03 - Fox Tail [02:42]04 - Labyrinth [05:27]05 - Days Of Locust [03:08]06 - Kaleidoscope [03:11]07 - Quetzalcoatl #2 [03:24]08 - Pulse [02:16]09 - Peony Lantarn [06:26]10 - Civitella Daze [05:23]11 - Kismet [07:11]12 - untitled (bonus track) [00:05] |
Info cкрыто спойлером | Раскрыть Credits Artwork By - M.C. EscherExecutive Producer - John ZornMastered By - Allan TuckerProducer, Drum Programming, Computer, Written-By - Ikue MoriRecorded By, Mixed By - Jamie SaftBio Начало её карьеры было связано с ролью перкуссионистки Нью-Йоркского коллектива "DNA", который вписывался в музыкальное движение "No wave" (движение начавшееся в конце 70-ых - начала 80-ых гг. в Нью-Йорке, основанное как бунт против популярной в то время волны "new wave"). Икуе Мори до этого раньше никогда не занималась музыкой и не думала о музыкальной карьере. После распада движения связалась с авангардной сценой и с перкуссии перешла на драм-машину (drum-machine - электронный прибор, основанный на принципе пошагового программирования для создания и редактирования повторяющихся музыкальных перкуссионных фрагментов. Является звуковым модулем с тембрами ударных инструментов и готовыми, запрограммированными (во внутренней памяти) одно- или двухтактными ритмическими рисунками (паттернами, шаблонами) в различных музыкальных стилях). В 1995 году вместе с Като Хидеки и Фредом Фритцем основали группу Death Ambient. Она так же сотрудничала с другими исполнителями, такими как Джон Зорн, Дэйв Дуглас, Ким Гордон, Зина Паркинс, Майк Пэттон, а так же с группой Sonic Youth и многими другими. Interview by Jason Gross (Fragment)
PSF: How do you chose the other samples you use?
The sound source is from the drum machines. You just use different reverbs or delays and multi-processors that totally twists the sound and makes it come out really different. I still think that I'm playing instruments, not just pushing buttons and there it goes. It's interactive and alive with the sound and the manipulation and it plays like instruments.
PSF: What equipment do you use?
I've always used Alessis drum machines, HR-16 A and B and SR-16. When they released the HR-16 A, I immediately fell in love with this machine. The next model was HR-16 B and then they released a new model and I had to buy everything new. I use three drum machines together with a mixer, then adding a pedal with pitch control and a Sony effects processor.
PSF: How do you compose your work?
It's all from different movies I see- a very visual inspiration. The way I create music is maybe like a painting, to compose in a more visual way. Basically it's the music that I want to hear- that's my inspiration and bottom line. I just try to get ideas from books, movies, paintings.
Tzadik Eleven new earsplitting, brain-twisting electronic compositions by downtown legend Ikue Mori, one of the most respected composers in the contemporary electronica community. Completely unique and utterly original, Mori has developed a personal language through the combination of modified drum machines and triggered samplers. Labyrinth, her second CD of solo music for Tzadik, is a multi-faceted collection of complex compositions for the Apple powerbook. After twenty years, Ikue Mori continues to create some of the very best cutting-edge electronic music around. |
Логи | hide |
Ссылки | hide |
Видимый | Нет (мертвый) |
Размер | 239.28 MB (250,898,372 байт) |
Добавлен | 2010-02-14 06:22:05 |
Просмотров | 147 |
Раздающий | Последний раз был здесь 4 дня 35 минут 40 секунд назад |
Взят | 39 раз |
Скачан | 17 раз |
|
Поиск
|
|
|